Διατροφή

 Η υγεία μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διατροφή μας. Ο σύγχρονος   τρόπος ζωής  με τους γρήγορους ρυθμούς και το έντονο  στρες  συχνά μας οδηγούν σε λανθασμένες διατροφικές επιλογές .Αυτές είναι υπεύθυνες για 

  • Παχυσαρκία
  • Μεταβολικό Σύνδρομο
  • Προδιαβήτη Διαβήτη
  • Υπερινσουλιναιμια

Καθώς και για  την εμφανιση ή απορρύθμιση νοσημάτων όπως

  • Σακχαρώδης Διαβήτης
  • Υπέρταση
  • Υπερλιπιδαιμία
  • Οστεοπόρωση

Η καθημερινότητα κάθε ανθρώπου διαφέρει :

Τα ωράρια , οι επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις , ο χρόνος για προετοιμασία γευμάτων που μπορεί να είναι περιορισμένος . Προσαρμοζόμενοι στις ανάγκες αυτές ,στόχος μας είναι  μαζί να διαμορφώσουμε το κατάλληλο   διατροφικό πλάνο .

Ξεκινάμε     με τον κατάλληλο ορμονικό- βιοχημικό- αιματολογικό έλεγχο και προχωράμε με την επίβλεψη της εξειδικευμένης διαιτολόγου του ιατρείου μας , στο σχεδιασμό του διαιτολογίου. Η σωστή παρακολούθηση και συνεργασία αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία και το άριστο θεραπευτικό αποτέλεσμα.

Ο ρόλος της διατροφής είναι πολύ σημαντικός σε κάποιες ιδιαίτερες περιόδους και καταστάσεις της ζωής του ατόμου

puberty

Εφηβεία

Οι  διατροφικές ανάγκες κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης είναι ξεχωριστές . Το υγιές σώμα χτίζεται από την αρχή της ζωής μας. Ταυτόχρονα πολλές φορές εμφανίζονται διατροφικές συμπεριφορές στον έφηβο που συχνά προβληματίζουν τους γονείς  . . .

egkymosini

Εγκυμοσύνη και λοχεία

Η γυναίκα  στην εγκυμοσύνη αλλά και στο διάστημα  αμέσως μετά , παρουσιάζει ειδικές διατροφικές ανάγκες . Το αναπτυσσόμενο έμβρυο  βασίζεται στη  μητέρα  για να λάβει όλα τα  αναγκαία θρεπτικά συστατικά. Η έκβαση της εγκυμοσύνης επηρεάζεται από το βάρος της εγκύου, την  ποσότητα  και    ποιότητα της τροφής .  Η ολοκληρωμένη φροντίδα της γυναίκας τόσο πριν τη σύλληψη , όσο και κατά την κύηση πρέπει να περιλαμβάνει  ορμονικό και αιματολογικό έλεγχο και εφόσον απαιτείται   σχεδιασμό ενός κατάλληλου διαιτολογίου που θα  καλύπτει τις θερμιδικές ανάγκες , τα τυχόν ελλείματα βιταμινών  και ιχνοστοιχείων.

menopause

Εμμηνόπαυση

 Συχνά στην εμμηνόπαυση παρατηρείται αύξηση του σωματικού βαρους και επιδείνωση του μεταβολικού προφιλ (αυξηση του σακχάρου και των λιπιδίων ) .Μετά την ηλικία των 40 ο βασικός μεταβολισμός  αρχίζει να μειώνεται. Η  πορεία προς τη εμμηνόπαυση ως φυσιολογικό γεγονός δεν προκαλεί η ίδια την αύξηση βάρους, αλλά οι ορμονικές μεταβολές που τη συνοδεύουν και έμμεσα οδηγούν σε επιδείνωση του φαινομένου.  Ηδη από την περιεμμηνόπαυση είναι επίσης αυξημένες οι ανάγκες στον σκελετικό και μυικό ιστό .  Η σωστή διατροφή σε συνδυασμό με άσκηση αποτελούν στις περισσότερες περιπτώσεις τη λύση για  την έγκαιρη πρόληψη  της παχυσαρκίας , της υπερλιπιδαιμίας ,  του διαβήτη ,της οστεοπόρωσης .

NORMAL-Shutterstock-749969473(1)

Αθλητισμός

Η άσκηση σε συνδυασμό με σωστή διατροφή είναι οι δύο ακρογωνιαίοι λίθοι της υγείας του ανθρώπου αλλά και το φάρμακο για πολλές παθήσεις. Για όσους ο αθλητισμός αποτελεί συστηματική ενασχόληση , είναι γνωστό ότι απαιτείται ειδική διατροφική υποστήριξη όχι μόνο για  τη βελτίωση  της αντοχής ,των επιδόσεων αλλά και για την σωστή φροντίδα του σώματος .Στην ΕΦΗΒΕΙΑ η ενασχόληση με τον αθλητισμό  χρειάζεται μια ιδιαίτερη προσέγγιση. Το σώμα  παρουσιάζει αυξημένες  ενεργειακές ανάγκες για να αναπτυχθεί σωστα και ταυτόχρονα να ανταπεξέλθει  στην αυξημένη σωματική δραστηριότητα .Ατομα που πάσχουν από διαβήτη ή οστεοπόρωση και συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες  οφείλουν να ακολουθούν ειδικό διαιτολόγιο ώστε να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη της άσκησης.